چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 2010 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1400 - 20:10 |
ارسال به دوستان
پ

بازار سهام جهانی از ابتدای سال ۲۰۲۲ بازارهای سهام جهانی حدود ۷ درصد سقوط کرده‌اند. در نشست خبری امشب تا حدودی تمایل فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با نرخ رشد تورم و سیاست‌های انقباضی پولی مشخص می شود. از نگاه فاندامنتال  به احتمال زیاد فدرال رزرو اعلام خواهد کرد که مراحل افزایش نرخ بهره به […]

بازار سهام جهانی

از ابتدای سال ۲۰۲۲ بازارهای سهام جهانی حدود ۷ درصد سقوط کرده‌اند. در نشست خبری امشب تا حدودی تمایل فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با نرخ رشد تورم و سیاست‌های انقباضی پولی مشخص می شود. از نگاه فاندامنتال  به احتمال زیاد فدرال رزرو اعلام خواهد کرد که مراحل افزایش نرخ بهره به عملکرد داده‌های اقتصادی و میزان اختلال در بخش زنجیره تأمین جهانی بستگی دارد. همچنین شاید فدرال رزرو تاکید کند که نرخ رشد تورم به اوج خود رسیده و از این به بعد نرخ رشد تورم سیر نزولی خواهد داشت یا حتی به کاهش آن در ماه مارس اشاره کند. به هر حال اجرای سیاست‌های انقباضی پولی می‌تواند فشارهای فروش را در بازارهای سهام و اوراق قرضه تشدید کند.

بازار سهام آمریکا

شاخص‌های آتی سهام آمریکا رشد کرده‌اند و بازار سهام آسیا هم عملکرد مبهمی دارد. سرمایه‌گذاران منتظر نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند.

بازار سهام آسیا

بازار سهام آسیا هم عملکرد مبهمی دارد، شاخص سهام ژاپن بدون روند مشخصی نوسان می‌کند. اگرچه شاخص سهام چین در محدوده مثبتی قرار گرفته است، اما چشم‌انداز بازار سهام چین از نظر تکنیکال منفی است و از نظر فاندامنتال نیز رسانه‌های دولتی چین از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند که احساسات خود را کنترل کنند.

بازار سهام آمریکا

سرمایه‌گذاران منتظر نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو در نشست امشب هستند. شب گذشته مجددا بازار سهام با نوسانات شدیدی سپری شد و شاخص سهام S&P 500 حدود ۳ درصد کاهش خود را جبران کرد، اما در ادامه باز هم سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از ماه اکتبر رسید. همانطور که در گزارش رویدادهای اقتصادی روز گذشته اشاره شده بود (اینجا)، سهام شرکت های فناوری ریزش داشتند و بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص سهام S&P 500 داشتند. امروز نیز در ساعات اولیه معاملات اگرچه شاخص‌های آتی سهام آمریکا کاهش داشتند، اما در حال حاضر وارد محدوده مثبت شده‌اند.

بازار سهام اروپا

شاخص‌های آتی سهام اروپا با بازگشایی مثبت بازارهای محلی همراه است.

بازار اوراق قرضه
نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا تغییر اندکی داشته است.

بازار طلا

اگرچه از ابتدای سال 2022 قیمت طلا با افزایش همراه بوده است و روز گذشته تا سطخ 1853 دلاری رشد کرده است. نشست خبری امشب بر بازار طلا تاثیر بالایی دارد و این سطح (1853) می تواند تا زمان برگزاری نشست، از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کند و قیمت طلا در بازه قیمتی 1853 الی 1828 دلاری در نوسان باشد.

بازار فارکس

در بازار فارکس دلار آمریکا با نوسان همراه است.

بازار نفت و انرژی

معامله گران بازار نفت خام معتقداند که تشدید تنش های روسیه و اوکراین می‌تواند بر عرضه جهانی نفت خام آسیب وارد کند.

بازار ارز دیجیتال

هماکنطور که در در گزارش رویدادهای اقتصادی روز گذشته اشاره شده بود (اینجا)، بیت کوین در محدوده 32 هزار دلاری حمایت شده است و در حال حاضر در سطح 36 هزار دلاری در نوسان است.

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2010 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید