سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 1184 |
تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 8:00 |
ارسال به دوستان
پ

عباداله محمدولی عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا جواهر نقره و سنگ های قیمتی ایران در گفتگوی ویژه با پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا (پله آهنی) ، به مزیت ها، نقش و تاثیر صنعت طلا و جواهر در اقتصاد کشور اشاره داشت که در بخش اول مقاله به بیان مزیت های صنعت طلا […]

عباداله محمدولی عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا جواهر نقره و سنگ های قیمتی ایران در گفتگوی ویژه با پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا (پله آهنی) ، به مزیت ها، نقش و تاثیر صنعت طلا و جواهر در اقتصاد کشور اشاره داشت که در بخش اول مقاله به بیان مزیت های صنعت طلا و جواهر پرداخته شد. برای مطالعه بخش اول کلیک نمایید.

در بخش دوم نیز به اظهارات محمدولی در رابطه با مقایسه ابعاد حمایت ها دولتی در سایر کشورها از صنعت طلا و جواهر پرداخته شد. برای مطالعه بخش دوم کلیک نمایید.

 

در این مقاله خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا (پله آهنی)، از عباداله محمدولی عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا جواهر نقره و سنگ های قیمتی ایران، در رابطه با اقدامات صنفی در مواجهه با مشکلات صنعت طلا و جواهر و میزان نقش آفرینی صنعت طلا و جواهر در دوران بحران های اقتصادی جویا شد.

+ با وجود ، تحریم، بحران اقتصادی و بحران همه گیری ویروس کرونا که منجر به تضعیف و تعطیلی خیلی از مشاغل صنعت طلا شده است، فعالین و متولیان صنعت طلا و جواهر برای صنف چه اقداماتی داشتند؟

 

  • – تمام ما تلاش می کنیم در کیفیت وکسب و کارمان پیشرفت کنیم و برخی از ما خود را به روز کردیم اما تعطیلات بازار خیلی تاثیرگذار بود و افرادی که نتوانستند خود را حفظ کنند آسیب دیدند. با جرات عرض می کنم بیش از 50 درصد واحدهای ما نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و حقوق کارکنان خود را مدتی از سرمایه های خود دادند و درآمدی نداشتند و نهایتا به ناچار در این دوران تعطیل کردند.

 

  • – اما بخش دیگر بازار (کم تر از 50 درصد دیگر) واحدهای بازار، با علم و شرایط روز خود را تطبیق دادند و توانستند خود را حفظ کنند و به تولید ادامه دادند.

 

+ اگر حمایت های دولتی که صنعت به آن نیاز دارد، انجام شده بود؛ در دوران جنگ اقتصادی، تحریم و بحران اقتصادی که کشور درگیر آن شد، صنعت طلا و جواهر چقدر می توانست برای برون رفت از بحران و رفع چالش های اقتصادی نقش آفرین باشد؟

 

  • – سوال خیلی خوبی است، همانطور که شما می دانید ما فعالان صنعت طلا و جواهر در دنیای صنف خودمان رابطه هایی را با سایر تولیدکنندگان در بیرون از مرزهای خودمان داریم که نه به تحریم ها کار دارد و نه مسائل دیگر.

 

  • – در صورتی که حمایت های دولتی انجام شده بود می توانستیم این ارتباطات را به کار بگیریم و از قدرت منابعمان در ایجاد ارتباط با همکاران خودمان در خارج که به ما سفارش کار می دهند استفاده کنیم و هم کارگاه های خودمان را حفظ کنیم و هم برای کشورمان منابع لازم را وارد کنیم. اما متاسفانه زمانی که منابع ما کم باشد و طرف مقابل ما تقاضایی داشته باشد که بی پاسخ بماند، آن مشتری دیگر از دست می رود و پیدا کردن چنین مشتریانی و همراه کردن محال می شود.
  • – شما می دانید که دنیای صنعت طلا و جواهر بر اساس قول و قرار کار می کند و زمانی که ما نتوانیم در این زمینه به موقع به وعده های خودمان عمل کنیم، مشتریان از بازار ما خارج می شوند. این عدم حمایت های دولتی از صنف ما باعث شده که ما این روزنه را هم از دست بدهیم.
منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1184 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1