یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 2092 |
تاریخ انتشار : 30 دی 1401 - 18:47 |
ارسال به دوستان
پ

از پیش بینی نتایج انتخابات سیاسی به صورت رسمی در سال 1503 برای جانشینی پاپ استفاده شده است (منبع)، با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری ساختارها و متغیرهای سیاسی، بر تصمیمات و سیاست های اقتصادی، تحلیل شرایط سیاسی یکی از ابعاد مهم برای پیش‌بینی‌های راهبردی و کلان بازارهای مالی به شمار می رود. به‌طور سنتی […]

از پیش بینی نتایج انتخابات سیاسی به صورت رسمی در سال 1503 برای جانشینی پاپ استفاده شده است (منبع)، با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری ساختارها و متغیرهای سیاسی، بر تصمیمات و سیاست های اقتصادی، تحلیل شرایط سیاسی یکی از ابعاد مهم برای پیش‌بینی‌های راهبردی و کلان بازارهای مالی به شمار می رود. به‌طور سنتی اوضاع سیاسی بر تصمیم‌گیری‌‌‌ها و کنش‌های فعالان سیاسی، اقتصادی و البته عموم شهروندان موثر است.

نخستین بار در 1 آبان 1395 به صورت رسمی، به تاثیر برکسیت بر ارزش پوند و بازارهای مالی پرداختیم که در هفته نامه بازار امروز شماره 73 صفحه 6 چاپ و منتشر شد که در «تاثیرات اقتصادی عضویت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» به تشریح آن پرداختیم.

بنابراین یکی از دغدغه‌های همیشگی؛ ارائه برآوردهایی از تحولات آینده سیاسی در افق کوتاه‌مدت، با در نظر گرفتن تمامی عدم‌قطعیت‌های کلیدی موثر بر آن است. به همین منظور در افق پیش‌رو و در بازه زمانی 2023 به تحلیل و پیش پینی نتایج انتخابات در سال 2023 می پردازیم.

احزاب سیاسی در شرایطی برای انتخابات سال ۲۰۲۳ آماده می شوند که با چالش های اقتصادی (تورم بالا، کندی رشد، ریسک وقوع رکود، ریسک رشد نرخ بیکاری، حباب قیمتی، جنگ روسیه و اوکراین، تنش های شرق و غرب و تداوم همه گیری کووید-۱۹) رو برو خواهند بود.

انتظار داریم در اروپا پس از برگزاری انتخابات، چشم انداز سیاسی بیشتر به سمت راست متمایل گردد و اسپانیا می تواند به عنوان سومین کشور اروپایی (پس از ایتالیا و سوئد) در این دسته قرار گیرد.

در یونان احتمال می رود که دولت راست میانه اکثریت پارلمانی خود را از دست دهد.

در لهستان حزب لیبرال می تواند حمایت کافی برای کسب اکثریت پارلمانی را بدست آورد و دراین صورت روابط بهتری با اتحادیه اروپا پیدا خواهد کرد.

در ترکیه، اردوغان با سخت ترین آزمون های حاکمیت ۲۰ ساله خود روبروست، احتمالا در قدرت باقی خواهد ماند اما بدلیل مشکلات اقتصادی ممکن است اکثریتش را در پارلمان از دست دهد.

در تایلند و پاکستان پیروزی نظامیان محتمل است.

در بنگلادش، نیوزلند، نیجریه، زیمباوه و کنگو احتمالا احزاب حاکم در قدرت بمانند.

در آرژانتین حزب حاکم ممکن است شکست بخورد و در پرو ممکن است نخست وزیر استعفا دهد.

 

منبع

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2092 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید