سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 2067 |
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1401 - 20:30 |
ارسال به دوستان
پ

  در تصویر فوق روند افزایش ذخایر طلای روسیه در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ را مشاهده می نمایید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا (پله آهنی) روسیه با افزایش ذخایر طلای خود، هشتمین کشور با بیشترین ذخیره طلا در دنیا است و در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ ذخایر طلای خود را افزایش داده است. […]

 

در تصویر فوق روند افزایش ذخایر طلای روسیه در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ را مشاهده می نمایید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا (پله آهنی) روسیه با افزایش ذخایر طلای خود، هشتمین کشور با بیشترین ذخیره طلا در دنیا است و در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

با شروع حمله نظامی روسیه و جنگ روسیه و اوکراین و اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه، غرب خرید طلای روسیه را ممنوع کرده است. به دنبال آن بانک‌های روسیه اقدام به فروش طلای خود به بانک مرکزی روسیه کردند. آنها حتی این اقدام را با تخفیف انجام می‌دهند چون به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در غرب خریدار پیدا کنند. در نتیجه، افزایش عرضه طلای داخلی به بانک مرکزی به تقویت تدریجی ارزش روبل کمک کرده است.

اخیراً بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روبل را در استاندارد طلا قرار می‌دهد و ارزش هر ۵۰۰۰ روبل را معادل ۱ گرم طلا تعیین کرد. این بدان معناست که یک اونس تروی طلا یا ۳۲ گرم طلا اکنون در روسیه ۱۶۰۰۰۰ روبل قیمت دارد. به عبارت دیگر با نرخ فعلی روبل، ۳۲ گرم طلا در روسیه تقریباً ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، اما همان مقدار طلا در آمریکا ۱۹۲۸ دلار است. درواقع روسیه عملاً ارزش پول خود را در برابر دلار با متصل کردن روبل به طلا افزایش داد. اگر ۱ گرم طلا به ۵۰۰۰ روبل بسته شود، طبق استانداردهای غربی، هر روبل باید ۷۰-۷۵ واحد در برابر ۱ دلار ارزش گذاری شود.

اگرچه این سیاست هوشمندانه باعث مقابله با تحریم و افزایش ارزش پول ملی روسیه می گردد. اما لازم به ذکر است آخرین بار در لیبی که این سیاست به صورت رسمی در کل کشور گرفته بود و نهایتا به جنگ لیبی دامن زد. لذا این سیاست اقتصادی روسیه  در واقع اعلام جنگ مستقیم با سیستم پولی مبتنی بر بهره بانکی دنیا می‌باشد وخطری برای بی اثر سازی جنگ اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی و تضعیف سیستم مالی بدون پشتوانه جهان عمل خواهد نمود.

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2067 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید