سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 1872 |
تاریخ انتشار : 13 دی 1400 - 14:08 |
ارسال به دوستان
پ

سال جدید پر از عدم قطعیت خواهد بود زیرا فدرال رزرو به دنبال چرخش و تشدید سیاست های پولی خود است. در عین حال، تهدید تورم همچنان به رشد خود ادامه می دهد، که به این معنی است که نرخ های واقعی در محدوده پایین یا منفی باقی خواهند ماند. قیمت طلا پس از یک […]

سال جدید پر از عدم قطعیت خواهد بود زیرا فدرال رزرو به دنبال چرخش و تشدید سیاست های پولی خود است. در عین حال، تهدید تورم همچنان به رشد خود ادامه می دهد، که به این معنی است که نرخ های واقعی در محدوده پایین یا منفی باقی خواهند ماند.

قیمت طلا پس از یک سال ناامیدکننده (2021)، در سال 2022 با نرخ ثابتی در حال نوسان است و اکنون در بالاترین سطح پنج هفته اخیر معامله می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا(پله آهنی)، جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors، در مصاحبه تلفنی با کیتکو می گوید، طلا باید برای از سرگیری روند صعودی بلندمدت خود، در سال جدید سرعت و قدرت داشته باشد. او 50 درصد احتمال می دهد که قیمت انس طلا در سال 2022 در محدوده 1800 تا 2000 دلاری معامله شود و 30 درصد احتمال می دهد که قیمت به بالای سطح 2000 دلاری و رکورد جدیدی برسد. وی گفت: 80 درصد احتمال ماندن قیمت طلا در محدوده فعلی برای افزایش قیمت در سال آینده هست. حتی با وجود اینکه فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ بهره در سال آینده است، ما فکر می کنیم طلا شانس بسیار خوبی برای افزایش نرخ دارد. از جنبه نزولی، میلینگ-استنلی گفت که 20طلا  درصد شانس معامله در محدوده 1600 تا 1800 دلار در هر انس را دارد.

وی تاکید دارد که سرمایه گذاران طلا نباید از چرخش قریب الوقوع در سیاست پولی فدرال رزرو بترسند. در آخرین جلسه سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده، فدرال رزرو سیگنال داد که خرید ماهانه اوراق قرضه خود را تا ماه مارس پایان خواهد داد و نرخ بهره را سه بار در سال آینده افزایش می دهد. با این حال، میلینگ استنلی خاطرنشان کرد بین سال های 2004 تا 2005، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ ها را 17 بار افزایش داد و قیمت طلا 70 درصد افزایش یافت و در آخرین چرخه انقباض نیز، بین سال‌های 2015 و 2019، فدرال رزرو 9 بار نرخ بهره را افزایش داد و قیمت طلا نزدیک به 35 درصد افزایش یافت. وی افزود که این یک حادثه مجزا نیست.

میلینگ استنلی در پیش بینی چشم انداز خود در سال 2022 گفت: “سرمایه گذاران باید به فراتر از نرخ های سیاست اسمی نگاه کنند و عوامل دیگری مانند نرخ های بهره واقعی و/یا پویایی عرضه و تقاضای بازار طلا را که ممکن است بر حرکت قیمت طلا تاثیر بگذارد بررسی کنند.”

میلینگ استنلی اضافه کرد که سرمایه گذاران همچنین باید موضع سیاست پولی فدرال رزرو را در یک چشم انداز بسیار بزرگتر در بازارهای مالی قرار دهند. با توجه به اینکه انتظار می رود تورم تا سال 2022 بالا بماند، نرخ بهره واقعی در محدوده منفی باقی خواهد ماند. بعید است جروم پاول، رئیس فدرال رزرو موضعی بیش از حد تهاجمی در مورد سیاست های پولی برای مبارزه با تورم اتخاذ کند. وی افزود که پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو تنها دو بار در سال آینده نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد که برآوردی کمتر از پیش‌بینی‌های فعلی بازار است.

او گفت: «افزایش نرخ بهره تمایل دارد رشد اقتصادی و بخش‌های مهمی مانند بازار مسکن را متوقف کند. این آخرین کاری است که فدرال رزرو سال آینده می خواهد انجام دهد. فکر می کنم فدرال رزرو تورم بین 3 تا 6 درصد را تحمل کند. با نگاهی به نرخ بهره گذشته و سیاست پولی ایالات متحده، طلا در سال 2022 همچنان به عنوان یک دارایی امن جذاب باقی خواهد ماند زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت از ریسک های پرخطر خود هستند.

یکی از دلایلی که سرمایه گذاران تا سال 2021 از طلا دوری کردند، به دلیل رالی صعودی بی سابقه در بازارهای سهام است و اکنون S&P 500 در بالاترین حد خود با 27 درصد رشد در سال گذشته است. اگرچه انتظار می‌رود نرخ بهره واقعی پایین بماند، اما تورم می‌تواند بر افزایش ارزش‌گذاری بازار سهام تاثیر بگذارد. «با توجه به افزایش شدید بازارهای مالی در سال 2021، پتانسیل اصلاح دوره‌ای، بازگشت میانگین مبتنی بر ارزش‌گذاری، افزایش نوسانات بازار یا ریسک دنباله برون‌زا در سال 2022 افزایش یافته است.» این پتانسیل برای نوسانات بیشتر، ممکن است سرمایه گذاران را به سمت طلا به عنوان یک پوشش بالقوه در برابر خطرات افزایش یافته بازار، سوق دهد. از نظر تاریخی، طلا در برابر شوک های نوسانات کوتاه مدت به خوبی به سرمایه گذاران کمک کرده است. میلینگ استنلی گفت که یکی از عوامل نهایی که باید به حمایت از طلا در سال جدید کمک کند، بهبود بالقوه در بازارهای نوظهور است. او گفت: «در چین و هند – دو اقتصاد نوظهور کلیدی برای بازار طلا – نشانه‌هایی حاکی از بهبود بیشتر مصرف‌کننده در طول سال 2022 است.

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1872 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید