چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 1957 |
تاریخ انتشار : 12 دی 1400 - 22:40 |
ارسال به دوستان
پ

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کدشناسایی به منظور اطمینان بیشتر و استانداردسازی طلا درج می‌شود تا در صورت ایجاد شبهه و تقلب یا کسر عیار قابل پیگیری باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا ( پله اهنی ) ، محمدرضا وفادار نصرالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص درج کد […]

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کدشناسایی به منظور اطمینان بیشتر و استانداردسازی طلا درج می‌شود تا در صورت ایجاد شبهه و تقلب یا کسر عیار قابل پیگیری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار طلا ( پله اهنی ) ، محمدرضا وفادار نصرالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص درج کد شناسایی بر روی مصنوعات طلا اظهار کرد: چند سالی می‌شود که تمامی مصنوعات طلا دارای کدشناسایی است. سازندگان از طریق اتحادیه طلا و جواهر و اداره استاندارد هر استان، این کد شناسایی را دریافت می‌کنند.

وی درباره اهمیت درج کد شناسایی بر مصنوعات طلا افزود: درج این کد به منظور اطمینان بیشتر و استانداردسازی طلا صورت می‌گیرد تا در صورت ایجاد شبهه و تقلب یا کسر عیار قابل پیگیری باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به وجود اعداد در بخش‌های مختلفی از مصنوعات طلا عنوان کرد: به عنوان مثال عدد ۷۵۰‌ نشان‌دهنده طلای ۱۸ عیار بوده که همراه کد سازنده بر روی طلا درج شده می‌شود. مثلا اگر ساخت مشهد یا شهرهای  استان باشد روی طلا حرف kh حک شده و این حرف نشان‌دهنده کلمه خراسان ‌رضوی است. همچنین در ادامه این حرف بر روی مصنوعات طلا، عددی درج شده که نشان‌دهنده کد سازنده است.

وفادار تصریح کرد: سالیان متمادی است که در هنگام خرید طلا به خریداران فاکتور ارائه شده و بر اساس فاکتور فروشندگان ضامن کالا بوده و باید در صورت ایجاد هر گونه سوال و شبهه به خریدار پاسخگو باشد. همچنین فروشندگان نیز می‌توانند این ‌موضوع را از طریق عمده‌فروشان و عمده فروشان از طریق سازندگان طلا پیگیری نمایند.

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند جهت اعتبار کدها را از طریق اتحادیه طلا و جواهر شهرستان محل زندگی ‌خود پیگیری کنند. کدها بیشتر توسط متخصصان و فروشندگان طلا مشخص خواهد شد.

وفادار تاکید کرد: در سال جاری تعدادی از ۳۲۰ کدسازنده در مشهد به دلیل بیماری کرونا، کساد بودن بازار توسط فروشندگان و برخی نیز به علت پایین بودن کیفیت طلا باطل شده است.

وی همچنین درباره هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا، جواهر، نقره، ساعت و گوهر سنگ‌های قیمتی و ابزارآلات وابسته گفت: برگزاری این نمایشگاه باعث توسعه و پیشرفت در حوزه صنعت طلا و جواهر در کشور می‌شود. طی چند سال گذشته تنوع در مدل‌های کار پایین بوده و کارگران به طور معمول تنها از یک مدل استفاده می‌کردند، اما وجود این نوع نمایشگاه‌ها باعث شد به مرور زمان کلاس‌های طراحی برگزار شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد افزود: هم اکنون شهر مشهد از بزرگترین مراکز طراحی طلا و جواهر در کشور است که طرح‌های آن حتی در خارج از کشور خریدار دارد. همچنین برندهای معتبری در این نمایشگاه حضور دارند.

وفادار درباره حوزه فعالیت شرکت‌کنندگان عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های فروش طلا، جواهر و ابزارآلات وابسته، سنگ‌های قیمتی و نقره فعالیت می‌کنند. همچنین غرفه‌ای از کشور ترکیه در حوزه طراحی طلا و جواهر نیز در این نمایشگاه  دایر است.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان و متخصصان در این حوزه می‌توانند تا امروز ۱۲ دی ماه و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد و در سالن فردوسی از این نمایشگاه بازید نمایند.

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1957 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید