چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 317 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1400 - 2:21 |
ارسال به دوستان
پ

  اورگراند، به عنوان غول ساخت و ساز چین مطرح است . صنعت ساختمان و زنجیره تامین آن 30 درصد ناخالص داخلی چین را پوشش می دهد که اورگراند به عنوان دومین شرکت ساختمانی چین، سهم عمده ای در این صنعت دارد. با تجربه جهانی از بحران بانک لیمن برادرز (Lehman Brothers) که بزرگترین ورشکستگی […]

 

اورگراند، به عنوان غول ساخت و ساز چین مطرح است . صنعت ساختمان و زنجیره تامین آن 30 درصد ناخالص داخلی چین را پوشش می دهد که اورگراند به عنوان دومین شرکت ساختمانی چین، سهم عمده ای در این صنعت دارد. با تجربه جهانی از بحران بانک لیمن برادرز (Lehman Brothers) که بزرگترین ورشکستگی تاریخ امریکا و بحران مالی 2007-2008 را به دنبال داشت، اقتصاددانان یک بحران مالی مشابه را متصور هستند.

 


گروه اورگراند (Evergrande Group) نیز برای رهایی از بحران بدهی خود، هولیانلوکی را برای مشاوره استخدام کرده است. مشاوری که تجربه یکی از بزرگترین عملیات بازسازی مالی در سطح جهان (پرونده لیمن برادرز Lehman Brothers Holdings) را دارد و در ۱.۴۰۰ پرونده با بیش از ۳ تریلیون دلار بدهی از سال ۱۹۸۸ مشاوره داده است.

لیمن برادرز، (Lehman Brothers) چهارمین بانک سرمایه‌گذاری آمریکا پس از گلدمن‌ساکس، مورگان‌استندلی و مریل لینچ بود که در پی بحران‌مالی ۲۰۰۷ در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۸ اعلام ورشکستگی کرد و بزرگترین ورشکستگی در تاریخ آمریکا را رقم زد.

لیمن برادرز پس از ورشکستگی دارایی‌های بخش آمریکای شمالی، به بانک بریتانیایی بارکیلز واگذار شد.

در اکتبر ۲۰۰۸ نیز شرکت ژاپنی نامورا تمامی دارایی‌های آن را در اروپا، آسیا و خاورمیانه خریداری کرد.

در جدول زیر مقایسه شرایط لیمن برادرز و اورگراند آورده شده است.

 

مقایسه بزرگترین بحران های بدهی جهان لیمن برادرز (بحران مالی جهانی 2008) گروه اورگراند (بحران مسکن 2021)
منطقه تحت تاثیر امریکا – اروپا چین
میزان دارایی 680 میلیارد دلار 354 میلیارد دلار
میزان سرمایه 22.5 میلیارد دلار 54.03 میلیارد دلار
میزان بدهی 615 میلیارد دلار 300 میلیارد دلار
میزان نرخ تامین مالی بانک 5.25 درصد 3.85 درصد
منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 317 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید