سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 2000 |
تاریخ انتشار : 05 بهمن 1400 - 19:10 |
ارسال به دوستان
پ

به دلیل نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید تنش‌ها در اروپای شرقی، تنش های سیاسی و نگرانی‌ معامله گران و سرمایه گذاران از سیاست‌های انقباضی پولی بانک های جهانی بویژه فدرال رزرو آمریکا در کنار نوسانات شدید در بازار سهام نیویورک، باعث ایجاد جریانات ریسک گریزی در بازار سرمایه شده است و […]

به دلیل نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید تنش‌ها در اروپای شرقی، تنش های سیاسی و نگرانی‌ معامله گران و سرمایه گذاران از سیاست‌های انقباضی پولی بانک های جهانی بویژه فدرال رزرو آمریکا در کنار نوسانات شدید در بازار سهام نیویورک، باعث ایجاد جریانات ریسک گریزی در بازار سرمایه شده است و در حالی که شاخص ترس معامله گران در بازار آمریکا به بالاترین سطح  خود از 1 دسامبر 2021 (10 آذر 1400) رسیده است، کاهش ارزش بازارهای پرریسک ارزدیجیتال و سهام و افزایش بهای انس جهانی طلا را به دنبال داشته است.

تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست فردا شب بر عملکرد معامله گران سایه انداخته است. پیش‌بینی می‌شود که در این نشست به افزایش نرخ بهره در ماه مارس اشاره شود. علاوه بر آن گزارش مالی شرکت‌های سهامی بزرگ دنیا نیز منتشر خواهند شد که انتظار می‌رود که گزارش‌های مالی بر جو بازار سهام و طلا تاثیر بگذارند.

بازار سهام جهانی

در بازارهای سهام جهانی، جریان ریسک گریزی افزایش داشته است و با ترس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست فردا شب، انتظار بر تشدید فشارهای فروش در سهام شرکت‌های فناوری می رود.

بازار سهام آمریکا

شاخص‌های آتی سهام S&P 500 و نزدک ۱۰۰ بیش از ۱ درصد کاهش داشته اندکرده‌اند. شب گذشته بازار سهام آمریکا در حالی که با حجم بالایی از معاملات روبرو بود، با حدود ۴ درصد افت همراه بود اما در ساعات پایانی معاملات این کاهش جبران گشت و در نهایت شاخص‌های آتی سهام S&P 500 و نزدک ۱۰۰ بیش از ۱ درصد کاهش داشتند.

بازار سهام آسیا و اوقیانوسیه

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال ۲۰۲۰ سقوط کرده است.

بازار سهام اروپا

علاوه بر عوامل ذکر شده، تنش‌ نظامی و سیاسی بین دو کشور روسیه و اکراین هم جریانات ریسک گریزی را تشدید کرده است. در حال حاضر شاخص سهام روسیه تا ۴٫۴ درصد هم پایین آمده است و با وجود آنکه شاخص‌های آتی سهام اروپا در محدوده مثبتی قرار دارند، اما شاخص سهام Stoxx 600 حدود ۲ درصد سقوط داشته است و در اروپا سهام شرکت‌های فناوری یشترین افت را تجربه کرده‌اند.

اقتصاد استرالیا

رشد زیاد تورم باعث تقویت انتظارات نرخ بهره‌ای شده است و معامله گران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی به زودی نرخ بهره را افزایش دهد.

بازار اوراق قرضه
نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا کاهش داشته است اما در شرایط کنونی عملکرد نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا مبهمی است.جریانات ریسک گریزی در بازار اوراق قرضه نیز سبب افزایش تقاضا برای اوراق خزانه‌داری و کاهش نرخ بازدهی این اوراق شده است و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری هم‌زمان با بازدهی اوراق قرضه اروپایی سقوط کرده‌اند.

انس جهانی طلا

در بازار طلا شاهد افزایش قیمت جهانی آن هستیم و به علت نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه می توان انتظار داشت که در هفته جاری نوسانات تشدید شوند.

بازار فارکس

در بازار فارکس دلار آمریکا تا حدودی تقویت شده است.

نفت و انرژی

در بازار نفت خام، قیمت‌ها به تعادل رسیده‌اند.

بازار ارزدیجیتال

در بازار رمز ارزها قیمت بیت کوین به زیر ۳۴ هزار دلار سقوط کرده است و سایر رمزارزها نیز با کاهش همراه شده اند. اگر بیت کوین به محدوده ۳۰ هزار دلاری سقوط کند، رالی صعودی شروع شده از ۳۰ هزار تا اوج قیمتی ۶۹ هزار دلاری به طور کامل اصلاح و خنثی خواهد شد. اما در شرایط فعلی انتظار می رود در محدوده 32 هزار حمایت شود و این محدوده از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کند.

 

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2000 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید