چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 808 |
تاریخ انتشار : 04 آبان 1400 - 10:32 |
ارسال به دوستان
پ

در بازار آسیا بیشتر شاخص‌های سهام از جمله ژاپن با رشد همراه بودند، اما در بازارهای سهام چین و هنگ‌کنگ نشاهد نوسان هستیم. لازم به ذکر است که علاوه در چین در چند کشور دیگر نیز آمار مبتلایان کرونا در حال افزایش است. لیو هی معاون نخست وزیر چین  با جانت یلن وزیر خزانه داری […]

در بازار آسیا بیشتر شاخص‌های سهام از جمله ژاپن با رشد همراه بودند، اما در بازارهای سهام چین و هنگ‌کنگ نشاهد نوسان هستیم.

لازم به ذکر است که علاوه در چین در چند کشور دیگر نیز آمار مبتلایان کرونا در حال افزایش است.

لیو هی معاون نخست وزیر چین  با جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا، در جریان یک تماس تصویری در رابطه با مسائل اقتصادی و ورابط دوجانبه گفتگوی سازنده ای داشتند. چین در این رابطه  بیانیه ای ارائه کرد که در آن بر اهمیت ارتباط و هماهنگی در حوزه سیاست های حوزه اقتصاد خُرد تاکید شده است. چین همچنین بابت تعرفه های گمرکی و عدم رعایت برخورد عادلانه آمریکا با شرکت های چینی ابراز نگرانی کرده است.

در بیانیه صادر شده از سمت وزارت خزانه داری آمریکا نیز، جانت یلن به موارد نگرانی واشنگتن اشاره داشت و از تمایل برای گفتگوهای بیشتر با طرف چینی سخن گفته است.

شاخص آتی سهام نزدک ۱۰۰ عملکرد نسبتاً بهتری داشته است و شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم مثبت هستند.

سهام شرکت تسلا با رشد خوبی که داشت، به ارزش بازاری یک تریلیون دلار رسیده است. سهام شرکت فیس بوک هم به افزایش آمار کاربران و تعهد شرکت به بازخرید ۵۰ میلیارد دلاری سهام واکنش مثبتی نشان داده است و شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم مثبت هستند.

شاخص سهام S&P 500 دیروز توانست رکورد جدیدی ثبت کند و تاکنون گزارش عملکرد حدود ۸۱ درصد شرکت‌های موجود در شاخص S&P 500 بهتر از پیش‌بینی‌های بازار بوده‌ است.

در حالی است که ریسک فشارهای تورمی افزایش یافته است، گزارش‌های مالی شرکت‌های سهامی و پیشرفت در برنامه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا باعث بهبود جریانات ریسک‌پذیری شده‌اند. عملکرد نسبتا خوب  شرکت‌های سهامی در گزارش‌های مالی خود، باعث شده است تا ذهن سرمایه‌گذاران از ریسک‌های تورمی و سیاست‌های انقباضی پرت شود.

استیون ترنر منوچین وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا گفته که به احتمال زیاد مقامات با واقعیت تورمی مواجه نخواهند شد و تنها زمانی به این واقعیت خواهند رسید که کار از کار گذشته باشد.

در بازار فارکس، شاخض دلار و برابری آن نسبت به سایر ارزها، از وضعیت نسبتا باثباتی برخوردار است.

در بازار اوراق قرضه، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا بالا آمده است.

 

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 808 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید