سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 1162 |
تاریخ انتشار : 11 آبان 1400 - 10:53 |
ارسال به دوستان
پ

در این هفته بازارها به ریسک‌های تورمی توجه دارند و معامله گران و سرمایه گذاران در انتظار تعیین نرخ بهره بانک‌های مرکزی هستند. بحران انرژی و بحران زنجیره تامین و اختلال در عرضه سبب تشدید فشارهای تورمی، افزایش قیمت ها و افزایش هزینه زندگی شده است.   بازارهای آسیا شاخص های سهام کره جنوبی افزایش […]

در این هفته بازارها به ریسک‌های تورمی توجه دارند و معامله گران و سرمایه گذاران در انتظار تعیین نرخ بهره بانک‌های مرکزی هستند. بحران انرژی و بحران زنجیره تامین و اختلال در عرضه سبب تشدید فشارهای تورمی، افزایش قیمت ها و افزایش هزینه زندگی شده است.

 

بازارهای آسیا

شاخص های سهام کره جنوبی افزایش یافته است. در چین نیز شاخص سهام شرکت های فناوری رشد داشته اند. سایر شاخص های سهام آسیایی در وضعیت نسبتا با ثباتی به سر می برند.

 

اقتصاد آمریکا

شب گذشته گزارش های عالی شرکت های سهامی، سبب شد تا شاخص سهام داوجونز و S&P 500  سقف های تاریخی جدیدی را ثبت کنند. البته در بازار آتی شاخص های آتی با کاهش همراه بودند.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا (رئیس سابق فدرال رزرو) بحران رشد سریع را تورم را در آمریکا حس نمی کند و انتظار بر رشد تورم پایین در بلند مدت را دارد. در همین راستا اظهار کرده است که نرخ رشد تورم، به دلیل بحران همه گیری گووید-19بیش از سال قبل شده است و به زودی فشارهای توری کاهش پیدا می کنند. البته بازار کار هنوز 5 میلیون شغل با سطوح پیش از بحران همه گیری کویید-19 فاصله دارد و نرخ مشارکت نیروی کار کاهش یافته است.

فردا نیز نشست نرخ بهره فدرال رزرو است که قبلا در تحلیل فاندامنتال انس طلا جهانی یکشنبه ۴ مهرماه به آن پرداختیم. این نشست درحالی برگزار می گردد که فشارهای تورمی شدت یافته اند و روند رشد اقتصاد آمریکا کند شده است. همانطور که در تحلیل فاندامنتال 28 شهریورماه اشاره شد، انتظار می رود که فدرال رزرو حجم خرید اوراق قرضه را به تدریج کاهش دهد.

 

بازار اوراق قرضه

نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا نیز وضعیت باثباتی پیدا کرده است.

 

سهام اروپا
شاخص‌های آتی سهام اروپا با کاهش همراه شده اند.

 

اقتصاد استرالیا

بانک مرکزی سیاست کنترل بازدهی اوراق را کنار گذاشته است، اما تاکید دارد که همچنان با افزایش نرخ بهره فاصله دارد و حال آماده است تا قبل از سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را افزایش دهد.

بازار فارکس

پیش از نشست نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا انس طلای جهانی و شاخص جهانی دلار تقویت شده اند. اما دلار استرالیا در واکنش به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا تضعیف شده است.

 

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1162 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید