چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 1133 |
تاریخ انتشار : 10 آبان 1400 - 14:57 |
ارسال به دوستان
پ

عملکرد و چشم انداز اقتصاد جهانی بحران زنجیره تامین و اختلال در بخش عرضه در کنار بحران انرژی بر هزینه های مصرف کنندگان سایه انداخته اند و تداوم و تشدید فشارهای تورمی باعث عقب نشینی بانک‌های مرکزی دنیا از سیاست‌های حمایتی خواهد شد. اما شاخص‌های جهانی سهام توجهی به ریسک‌های موجود اقتصاد نداشته و در […]

عملکرد و چشم انداز اقتصاد جهانی

بحران زنجیره تامین و اختلال در بخش عرضه در کنار بحران انرژی بر هزینه های مصرف کنندگان سایه انداخته اند و تداوم و تشدید فشارهای تورمی باعث عقب نشینی بانک‌های مرکزی دنیا از سیاست‌های حمایتی خواهد شد.

اما شاخص‌های جهانی سهام توجهی به ریسک‌های موجود اقتصاد نداشته و در اوج‌های تاریخی خود در نوسان هستند.

 

بازار سهام آسیا

در واکنش به انتخابات ژاپن، شاخص سهام ژاپن رشد 1 درصدی را تجربه کرده است و سایر شاخص‌های سهام آسیایی با واکنش مثبت بازار روبرو شده و رشد کرده اند. انتظار می‌رود که به زودی سیاست‌های حمایتی جدید و سیایت های انبساطی دولت ژاپن ارائه گردد.

در چین اما شاخص سهام همچنان با نوسان همراه است. افزایش قیمت کالاهای اساسی (کامودیتی)، قطعی مکرر برق و محدودیت‌های کرونایی به فعالیت‌های اقتصادی این کشور آسیب وارد کرده‌اند و داده‌های اقتصادی آن ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های بازار بوده است.

 

بازار سهام آمریکا

روز جمعه شاخص‌های سهام S&P 500 و نزدک ۱۰۰ آمریکا سقف تاریخی جدیدی را ثبت کردند و در اوج‌های تاریخی به سر می‌برند که باعث تقویت جریانات ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران شده است.

 

بازار اوراق قرضه
به نظر می‌رسد که معامله گران و سرمایه‌گذاران برای تضعیف روند بهبود اقتصاد جهانی خود را آمده می کنند. در بازار آمریکا، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا پایین آمده و فاصله بین نرخ بازدهی اوراق قرضه ۵ و ۳۰ سال کاهش یافته است. معامله گران و سرمایه‌گذاران منتظر نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا، بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو آمریکا هستند و همانطور که در تحلیل فاندامنتال 28 شهریورماه اعلام شد انتظار می‌شود که فدرال رزرو آمریکا حجم خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

لازم به ذکر است به دلیل احتمال افزایش نره بهره در سایر نقاط جهان بویژه کانادا و استرالیا شاهد رشد نرخ بازدهی اوراق قرضه کوتاه‌مدت هستیم.

 

بازار فارکس

انس جهانی طلا، نفت و شاخص جهانی دلار تقویت شده اند و ین ژاپن با کاهش تقاضا همراه است.

 

بازار ارز دیجیتال

بین کوین نیز با افزایش قیمت روبرو شده است.

منبع خبر «» است و صنعت طلا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1133 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه صنعت طلا مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صنعت طلا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید